Home » » Lama Terasa

Lama Terasa

Written By qamar on Friday, January 2, 2009 | 1:37 AM

Terasa lama diri menyepi.... setelah aku tamatkan sesi praktikum aku di Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Negeri Pulau Pinang yang bagiku terlalu berjasa pada seorang pelajar sepertiku. setelah berhempas -pulas untuk menyiapkan laporan praktikum kini aku kembali semula ke Pulau Pinang untuk meneruskan pengembaraan aku. Inilah masanya untuk aku mengorak langkah di dalam mencorakkan masa depanku. Aku tidak boleh mendidik diri ini sebagai seorang yang terlalu selesa dalam segenap perkara, kerna setiap kesenangan bermula daripada keperitan yang menanti di hadapan mata.

Bukan suatu perkara muda bagi seorang Graduan yang bakal memiliki segulung Ijazah untuk berkelana di alam pekerjaan. halangan dan cabaran menanti disegenap penjuru. apa yang pasti, segala ilmu didada takkan sama dengan realiti hidup yang bakal ditempuh. jangan kita angkuh pada apa yang kita ada, tapi rendahkanlah diri pada apa yang anda tidak tahu. Gelaran sebagai mahasiswa bukanlah tiket yang boleh menjamin kecemerlangan kita di alam kerjaya, kerna kita semua masih lagi mentah.... terlalu mentah untuk berhadapan dengan semua ini. caci, maki, kritikan dan sindiran akan sentiasa berkumandang disegenap penjuru.

Selama aku merantau di Negeri ini, telah banyak pengalaman yang aku lalui, namun sokongan yang aku terima juga tidak kurang bisanya. namun apa yang pasti kini aku sedang merancang untuk masa hadapanku, insyALLAH ada reski aku nak berniaga dengan rakan2 yang aku kenali disini.... yang pastinya mereka tidak pernah memandang aku sebagai kawan sepanjang kehadiran ku, tapi mereka memandang dan menganggapku sebagai saudara... itu yang membuatkan aku benar-benar terharu................
Share this article :

0 comments:

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cerita Qamar - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger